previous arrow
    next arrow
    Slider

    Månadens träning

    IMG 1794 1

    Nu har det gått nästan precis en månad sedan jag skrev här. Jag har mestadels varit hemma i Östersund för att jobba, tränat en del och umgåtts med kompisar! Eftersom den har gått ganska lång tid så tänkte jag försöka sammanfatta de senaste veckornas träning och plocka ut några punkter vad jag har gjort:

    Månadens...

    ...bästa pass: Det bästa passet var nog ett löpintervallspass som jag körde i Duved när vi var i stugan över helgen med familj och släkt. Vi var där för Åre höstmarknad och på morgonen sprang jag på elljuspåret. Det var inte jättefint väder men superskönt att träna i den temperaturen och höstluften! Mina favoritintervaller just nu är 70-20 drag som jag kör i 6 minutersblock. Kul med lite fart och effektiva pass! 

    ...sämsta pass: Det måste nog ha varit ett skateintervallpass som jag körde på stadion. Den dagen stämde ingenting och det kändes som att benen vägde ett ton. Jag skulle köra korta drag men det var bara segt och dålig kvalité. Det går väldigt mycket upp och ner på passen just nu och det här var helt enkelt en sämre dag.

    ...jobbigaste pass: Ett pass som var riktigt jobbigt var faktiskt när jag och Anton bestämde oss för att åka till Ås och spela badminton i 1.30 h. Det måste ju vara att det är sådana ovanliga rörelser (och kanske att vi är båda blir enorma vinnarskallar när vi möter varandra) men jag hade träningsvärk i vaderna och högerarmen i nästan en vecka efteråt. Dock väldigt välbehövligt med avbrott i rullskidor och löpträningen! Nu börjar jag bli ganska klar med barmark och längtar till snön och skidor!

    ...tips på träning: I klubben har vi ju börjat träna ungefär en gång i veckan med en friidrottstränare för att förhoppningsvis kunna förbättra vår spänst, styrka och löpning. Något som vi har börjat mer med är styrka med medicinboll som vi då kör i block med ca 10 övningar där vi upprepar varje övning 10 ggr och sedan går vidare till nästa utan paus. Jag tycker att den träningen är superbra då man får med hela kroppen på ett roligt och relativt enkelt sätt. Det blir lite mer explosiv och pulshöjande styrka som känns väldigt givande och effektiv! Det skulle jag absolut rekommendera att ni ska prova! 

    © 2015 Inspinite. All Rights Reserved. Designed By PCMShaper

    Please publish modules in offcanvas position.